To będzie kluczowy trakt o znaczeniu obronnym, z uwagi na magazynowane tam strategiczne rezerwy paliwowe na wypadek zagrożenia bezpieczeństwa i obronności państwa- tak o ewentualnym powstaniu drogi do Rafinerii w Jedliczu rozmawiały w piątek władze zakładu i władze województwa.
Ta miałaby stanowić publiczną trasę, służącą m.in. do przewozów istotnych dla obronności państwa oraz zobowiązań sojuszniczych. Nowa droga miałaby połączyć drogę krajową DK 28 z drogą powiatową P1947R, przebiegającą obok północnej i południowej bramy zakładu, dając tym samym bezpośrednie połączenie zakładu z budowaną S19-stką, czyli Via Carpatia.
Ta droga rzeczywiście jest potrzebna, bo zapewni dobry dojazd do Orlen Południe i odciąży Jedlicze od ruchu kołowego. Zostanie poprowadzona nowym szlakiem i będzie łączyła się, poprzez drogę krajową z budowaną Via Carpatia, dzięki czemu umożliwi ruch w kierunku północnym i południowym – mówił marszałek Władysław Ortyl.
Jej wstępny koszt szacowany jest na ponad 30 mln zł.