Ta historia zaczyna się od wspólnych zakupów mamy z córką. Pani Maria Pawińska i jej mama Julita zauważyły, że ubrania, które chcą przymierzyć w sklepowych przymierzalniach są ubrudzone kobiecym makijażem. Ubrania zabrudzone makijażem to powszechny widok w sklepach. 30% odzieży nie sprzedaje się, a 1/5 niesprzedanych ubrań zostaje poplamionych makijażem w trakcie przymiarek. Tony zniszczonej odzieży trafiają na wysypiska śmieci, prowadząc do szkód środowiskowych i strat finansowych marek odzieżowych.
Kreatywne katowiczanki postanowiły rozwiązać problem. Przy okazji zadbać w dobie trwającej od marca 2020 roku pandemii koronawirusa o bezpieczeństwo swoje i klientek, które w sklepie szukają dla siebie nowych ubrań. Stworzyły Mask∙up higieniczny.
– Mask∙up higieniczny to osłona wykonana z transparentnego, lekkiego materiału, którą użytkownik nakłada na głowę, tworząc izolację między twarzą a przymierzanym ubraniem. Dzięki temu klienci nie muszą obawiać się bezpośredniego kontaktu z pozostawionymi na odzieży bakteriami, wirusami, sebum czy plamami z makijażu. Chroni też klientki przed niekomfortowym uczuciem, który towarzyszy Paniom gdy zdarzyło się im ubrudzić makijażem bluzkę czy sweter, który przymierzyły ale odkładają na sklepowy wieszak, bo zrezygnowały z zakupu- wyjaśnia Maria Pawińska, prezes Maskup sp. z o.o.
– Nasz innowacyjny produkt zakłada się banalnie prosto. Nakładamy osłonę na głowę. Delikatnie tasiemką przywiązujemy ją z tyłu głowy, takie rozwiązanie pomaga w szybki, efektywny i bezpieczny sposób przymierzyć ubranie w sklepie. Prezentację można zobaczyć na https://maskup-makeup.pl/- mówi Julita Pawińska.
Produkt jest zupełnie nowością na rynku. Pojawili się pierwsi klienci. – Ku naszemu zaskoczeniu, pierwsi, którzy założyli Maskup higieniczny, to mężczyźni- uśmiecha się Maria Pawińska. – Kupują je w prezencie swoim partnerkom lub jak się okazuje są artystami i potrzebują tego typu produktów.
Pomysłodawczynie produktu chcą aby ich rozwiązanie trafiło w dobie pandemii do wszystkich przymierzalni z powodu wysokich standardów higienicznych. Sklepy zyskują mając do dyspozycji produkt, który sprawi, że klienci odwiedzający ich czują się komfortowo i zabezpieczeni.
Maskup ma na celu wsparcie firm odzieżowych, które w wyniku pandemii wielokrotnie musiały zamykać przymierzalnie. Oferując swoim klientom mask∙up higieniczny, gwarantują im wyższy poziom ochrony oraz zachowanie należytego standardu higieny.
„Wierzymy – mówią założycielki, Maria i Julita Pawińskie – że nasz produkt może pozwolić na zachowanie otwartych przymierzalni, nawet w trakcie czwartej fali pandemii”.
Jak przekonują autorki pomysłu, Maskup higieniczny nie stanie się odpadem, który zagrozi środowisku naturalnemu. Plan zakłada aby z sieci handlowych w których masowo produkt mógłby być używany, zbierać zużyte maskupy i oddawać go do firm recyklingowych, które z kolei pozyskają z niego surowiec, który może być wykorzystany na różne sposoby.
Za swoje innowacyjne działania Maskup zdobył w maju 2021 roku pierwsze miejsce w konkursie „Kopalnia Start-upów” organizowanym przez Rawa Ink. Miejski Inkubator Przedsiębiorczości oraz Miasto Katowice.