Projekt ma połączyć linię Warszawa – Lublin (nr 7) z linią Lublin – Przeworsk (nr 68).
- Na nasypie o długości ok. 1200 metrów ułożono nowy tor i ustawiono sieć trakcyjną. Wyprofilowany został tor. Regulowana jest sieć trakcyjna. Dla mieszkańców, szczególnie dla użytkowników ogródków działkowych, przygotowano przejście pod torami. Wybudowano też wiadukt kolejowy nad ul. Stary Gaj - mówi Arnold Bresch z zarządu PKP, Polskich Linii Kolejowych.
Kontynuowane są prace związane z budową układu drogowego pod obiektem. Równolegle powstaje system odwodnienia układu torowego. Te roboty mają zakończyć się pod koniec października br.
- W następnym etapie powstaną urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Umożliwi to sprawne przejazdy pociągów - dodaje prezes Bresch.
Co z lubelską koleją metropolitarną?
Pociągi przejadą łącznicą w kwietniu 2022 roku. Odciążenie przejazdów towarowych ma jednocześnie przyspieszyć prace nad koleją metropolitarną. W zeszłym roku PKP PLK podpisało wstępne deklaracje na rzecz utworzenia takiej sieci pociągów.
Póki co jednak bez konkretów. - Są wstępne umowy, mamy na wykonanie prac rok. Trzeba najpierw zmodernizować infrastrukturę, potem rozbudować ją o nowe przystanki, dokupić tabor kolejowy i dopiero sięgnąć po środki unijne - tłumaczy Tomasz Gontarz, doradca premiera ds. transportu i infrastruktury.
Na razie nie wiadomo też, jakie kierunki miały konkretnie być uwzględnione przy tworzeniu i rozbudowie lubelskiej sieci.
Polecany artykuł: