Z wagonów mają być zadowoleni przede wszystkim pasażerowie.
Konstrukcja pudła jest dużo sztywniejsza, co powoduje, że wagon będzie bardziej komfortowy, będzie mniej hałasu. Plus cała elektronika. System informacji pasażera, Wi-Fi porządne, z dużym transferem danych i wzmocnienie sygnału GSM, tak żeby można było swobodnie rozmawiać przez telefon komórkowy podczas jazdy.
Mówi Prezes Zarządu FPS H. Cegielski Krzysztof Laskowski. Nowe maszyny przystosowane są do podróży z prędkością 200 km/h.
Będą to wagony klasy drugiej bezprzedziałowe, wagony klasy pierwszej, wagony klasy drugiej przedziałowe. Będą również wagony bezprzedziałowe do przewozu między innymi rowerów. Będą to też wagony do przewozów osób z niepełnosprawnościami.
Mówi prezes Zarządu PKP Intercity Marek Chraniuk. W sumie na szynach ma się pojawić 81 nowych wagonów. Będą kursowały na liniach polskich między dużymi miastami oraz na trasach międzynarodowych, w tym do Berlina czy Wiednia.
Źródło: Ma być ciszej, wygodniej i docelowo także szybciej