Rondo Rataje i przyległe ulice zmieniają się na naszych oczach. Modernizację tego układu komunikacyjnego rozpoczęliśmy w ubiegłym roku od ul. Jana Pawła II. Dziś odcinek między rondem a ul. Kórnicką ma już wymienione torowisko tramwajowe z siecią trakcyjną oraz nową jezdnię. Ulica zyskała też wygodne chodniki i drogę rowerową. Powstała infrastruktura uwzględnia więc potrzeby różnych uczestników ruchu: pasażerów komunikacji miejskiej, kierowców, rowerzystów i pieszych
Od połowy maja na odcinku od ul. Kórnickiej do ul. św. Rocha dostępne są dwa pasy ruchu. Mimo zakończenia prac na ul. Jana Pawła II, wjazd na rondo jest możliwy z dwóch pasów, gdyż z uwagi na toczące się prace na tarczy ronda nie ma jeszcze możliwości wprowadzenia docelowej organizacji ruchu. W bieżącym tygodniu, po wprowadzeniu odpowiedniego oznakowania, uruchomione zostanie również przejście i przejazd rowerowy przez ul. Jana Pawła II na wysokości ul. Kórnickiej.
Wykonano także przejazd przez torowisko tramwajowe i nawierzchnię północnej części ronda, od ul. Jana Pawła II. Analogiczne prace trwają aktualnie od strony ul. Zamenhofa, podczas których należy korzystać z tymczasowego przejazdu przesuniętego w stronę Starołęki.
Na ul. Krzywoustego kierowcy od niedawna poruszają się drogą o nowej nawierzchni. Na jezdni wymalowane zostało docelowe oznakowanie poziome, jednak na czas robót należy stosować się do oznakowania pionowego, czyli nadrzędnego wobec poziomego. Zgodnie z nim, na ul. Krzywoustego od autostrady A2, z wewnętrznego pasa można jechać prosto i skręcić w lewo (przy stałej organizacji ruchu będzie
Koniec wszystkich robót budowlanych wraz z odbiorami technicznymi i uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie planowany jest na wiosnę 2022 roku
Źródło: Jak przebiegają prace na rondzie Rataje? Kiedy koniec utrudnień?