– Obaj wykonawcy mają przygotować projekt budowlany, uzyskać niezbędne decyzje i wybudować trasę o przekroju dwujezdniowym, z dwoma pasami ruchu i rezerwą pod budowę w przyszłości trzeciego pasa. Ponadto, powstaną też drogi równoległe, do obsługi przyległego terenu, a także urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego – wyjaśnia Małgorzata Tarnowska, rzecznik prasowy oddziału w Warszawie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Na etapie przygotowania dokumentacji projektowej, czyli jeszcze w tym roku, wykonawcy określą także, jaki rodzaj nawierzchni zastosują – betonową czy bitumiczną. Dla mieszkańców regionu będzie to, bez wątpienia, bardzo ważna i potrzebna inwestycja.
– Wybudowanie wschodniej autostrady będzie stanowiło połączenie Warszawy z białoruską granicą. Ta nowa trasa nie tylko zapewni bezpieczną podróż, ale przyczyni się również do rozwoju terenu gospodarczego terenów do niej przyległych – dodaje Małgorzata Tarnowska.
Według podpisanych umów, budowa obu fragmentów trasy ma potrwać do końca 2024 roku. Więcej na ten temat można usłyszeć w załączonym poniżej materiale dźwiękowym. Dodatkowe informacje są dostępne także na stronie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.