PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście otworzyła oferty w ogłoszonym pod koniec sierpnia przetargu nieograniczonym na wykonanie modernizacji peronu SKM na stacji Gdynia Orłowo.
O zakresie zaplanowanych prac pisaliśmy szczegółowo tuż po ogłoszeniu przetargu. Przypomnijmy zatem krótko, że w ramach modernizacji powstaną m.in.:
- nowy peron o długości 226 m (dłuższy o 2 m od obecnego),
- pełnowymiarowa wiata skutecznie chroniąca przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi,
- zmodernizowane wejście na peron od strony CH Klif, w którym zostanie zainstalowana winda,
- monitoring,
- system informacji pasażerskiej,
- mała architektura – ławki, kosze itd.
Do przetargu przystąpiło siedmiu wykonawców, którzy zaproponowali następujące wyceny:
- 17 696 010,00 zł brutto
- 19 359 355,92 zł brutto
- 20 270 400,00 zł brutto
- 22 034 220,00 zł brutto
- 22 631 617,18 zł brutto
- 22 984 818,12 zł brutto
- 23 202 705,08 zł brutto
Polecany artykuł:
Jako że budżet spółki kolejowej na tę modernizację wynosi 18 609 000 zł brutto, najważniejsze kryterium cenowe – decydujące o rozstrzygnięciu przetargu w 94% - spełnia tylko jedna oferta . W 6% o wyborze wykonawcy decyduje długość gwarancji. Wszyscy wykonawcy zadeklarowali taki sam okres gwarancji jakości i rękojmi za wady – 7 lat.
"Celem modernizacji peronu na stacji Gdynia Orłowo jest poprawa bezpieczeństwa pasażerów korzystających z transportu zbiorowego, a także przystosowanie przystanku dla potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Co więcej, prace mają doprowadzić do poprawy stanu technicznego wskazanego miejsca oraz dostosować je do obowiązujących standardów w zakresie warunków technicznych infrastruktury kolejowej"
– mówi Krzysztof Rusiłko, Zastępca Dyrektora Pionu Transportu odpowiedzialnego za dokumentację projektową inwestycji oraz nadzór robót budowlanych.
Kiedy PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście rozstrzygnie przetarg, wykonawca modernizacji będzie miał 11 miesięcy, by przeobrazić wyglądający jak w latach PRL-u peron w nowoczesny i funkcjonalny obiekt.