- Jako hotel nie mamy informacji na temat tego w jaki sposób mielibyśmy to robić, nie dostaliśmy też żadnych narzędzi ani wytycznych więc na dzisiaj jest pewien chaos informacyjny w jaki sposób mielibyśmy sprawdzać certyfikaty covidowe, czy miałaby być to ustna deklaracja czy będą do tego jakieś narzędzia, do weryfikacji kodów QR, które tam są - tłumaczy Andrzej Pogorzała, dyrektor sprzedaży w Radisson Hotel & Suits w Gdańsku.
Poza weryfikacją szczepień miejsca noclegowe mają funkcjonować bez zmian. - Zaostrzenie restrykcji niewiele dla nas zmienia. Natomiast wprowadza takie poczucie strachu, że w hotelach jest niebezpiecznie, że może nie warto podróżować. To jest ta obawa, którą mamy, że goście się po prostu przestraszą, a nie ma czego. W reżimie sanitarnym funkcjonujemy już niemal dwa lata. Mamy na pewno dobrze opracowane jak wymagać od gości noszenia maseczek czy zachowania dystansu - podkreśla Kamil Czajkowski, dyrektor hotelu Sopot.
Być może wątpliwości hotelarzy zostaną rozwiane w piątek. Zaplanowano wtedy spotkanie Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego z Ministerstwem Zdrowia.
Źródło: Reakcja trójmiejskich hotelarzy na nowe obostrzenia. "Jesteśmy zaskoczeni"