Prace wykonywane będą etapowo od strony Zielonej Bramy w kierunku Fontanny Neptuna i obejmą wymianę nawierzchni na dwóch środkowych pasach, pomiędzy latarniami. Podczas trwania robót, ruch pieszy zostanie zachowany. W jednym momencie ma być remontowana nawierzchnia na czterech polach (kwadratach). Dla potrzeb organizacji budowy z eksploatacji będzie wyłączonych 10 pól. Jak zapewniają drogowcy, wszystkie te założenia mają zminimalizować uciążliwości.
Fragment nowej nawierzchni mieszkańcy i turyści mogli przetestować w kwietniu, kiedy drogowcy ułożyli na Długim Targu próbne pole. Kostka została zaakceptowana zarówno przez pieszych, jak i przez wojewódzkiego konserwatora zabytków. Konserwator wskazał w swojej decyzji rodzaj materiału, sposób jego obróbki, wymiary i kolorystykę. Próbny fragment nawierzchni został czasowo udostępniony spacerowiczom z różnymi potrzebami: nową kostkę testowały osoby niewidome, opiekunowie osób na wózkach inwalidzkich i matki z dziećmi. Wszyscy próbne pole ocenili jako funkcjonalne.
Materiał został przygotowany według wskazań PWKZ. To skandynawski i polski granit o drobnym uziarnieniu, ciepłej tonacji kolorystycznej i pastelowych odcieniach. Próbne pole ułożone zostało z kostki o wymiarach 13x22 cm oraz 10 cm grubości. Jej boki są łupane zaś lico cięte i uszorstnione poprzez groszkowanie. Materiał dobrany został pod względem odporności na poślizg. Prace na Długim Targu mają zakończyć się do 20 czerwca przyszłego roku.
Źródło: Salon Gdańska zyska nowy „parkiet”. Rusza wymiana nawierzchni Długiego Targu