- Mogę zapewnić, że wszystkie roboty związane z fizycznymi utrudnieniami dla mieszkańców i udostępnianiem im tych elementów układów drogowych, które były z różnych powodów zamykane, na potrzeby wykonywanych prac zostaną w terminie udostępnione. Czy uda się uruchomić układ tuneli w terminie? To dopiero dowiemy się w najbliższym czasie - mówi Krzysztof Migdał ze spółki Trasa Łagiewnicka.
Choć pojazdy budowy mogą już przejeżdżać wszystkimi tunelami na całej długości to prace w podziemnych odcinkach są na różnych etapach. Najbardziej zaawansowane są postępy pod skrzyżowaniem ulic Turowicza i Herberta.
- Rozpoczynamy wykonywanie nawierzchni bitumicznych na odcinku od wjazdu do tuneli, które prowadzą ruch samochodów i tramwajów pomiędzy sanktuariami, w kierunku Turowicza i Herberta - dodaje Krzysztof Migdał.
Budowa Trasy Łagiewnickiej, czyli 3,5-kilometrowego odcinka trzeciej obwodnicy Krakowa, rozpoczęła się w 2018 roku. Łączny koszt inwestycji to około 1,2 miliarda złotych.