- Od kilku miesięcy, praktycznie co dzień, do naszej komendy wpływają zgłoszenia poszkodowanych, którzy padli ofiarą oszustów. Coraz częściej pokrzywdzeni do osoby młode, doskonale radzące sobie z bankowością elektroniczną. Schemat , że ofiarami oszustów są wyłącznie seniorzy już nie obowiązuje – mówi nadkom. Agnieszka Świerczewska z Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach.
W ostatnim czasie kobieta i mężczyzna , oboje w wieku 42 lat, stracili swoje oszczędności. - Do każdego z nich dzwonił rzekomy pracownik banku z informacją, że środki na kocie bankowym są zagrożone. Po zainstalowaniu aplikacji wskazanej przez oszusta z rachunków zniknęły oszczędności – wyjaśnia nadkom. Agnieszka Świerczewska.
Należy zachować czujność i pamiętać, że oszuści podszywają się pod dowolny numer telefonu - także bankowej infolinii. Proszą przy tym o zalogowanie się do konta i zainstalowanie jakiegoś oprogramowania. Czasem chcą, aby podać im kod BLIK.
Pamiętajmy, że każdy, kto zadzwoni do nas i żąda podania danych lub haseł do logowania do konta, to stuprocentowy oszust! Nieważne za kogo się podaje i z jakiego numeru dzwoni, a nawet, że zna nasze imię i nazwisko. To przekręt, w efekcie którego możemy stracić swoje oszczędności.
Źródło: Mieszkańcy regionu oszukani, stracili pieniądze!