- W trakcie prowadzenia prac projektowych okazało się, że będziemy musieli doprojektować fragmenty pasów włączeniowych na węźle Gdańsk Południe, zarówno przy drodze ekspresowej S6, czyli Obwodnicy Trójmiasta, jak i przy drodze ekspresowej S7. Dzięki tym pasom użytkownicy drogi ekspresowej będą mogli włączyć się czy zjechać z jednej drogi ekspresowej i przejechać na drugą - tłumaczy Piotr Michalski z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Nowa obwodnica z węzła Gdańsk Południe do Chwaszczyna przez Żukowo będzie liczyć prawie 33 kilometry. - Droga ekspresowa, dwupasmowa, dwujezdniowa, z pasami awaryjnego postoju. Do tego dojdzie jeszcze siedmiokilometrowa obwodnica Żukowa, która połączy drogi krajowe 20 i 7 z przyszłym węzłem w Żukowie, zapewniając możliwość ominięcia bardzo zakorkowanego centrum Żukowa - dodaje Michalski.
Budowa obwodnicy metropolitalnej Trójmiasta potrwa 3 lata. Droga będzie gotowa najpóźniej w połowie 2025 roku.
Źródło: Obwodnica metropolitalna Trójmiasta droższa, ale budowa ruszy tego lata