Tegoroczny Jarmark Bożonarodzeniowy był największy w swojej ponad 20-letniej historii i zajął przestrzeń ok. 8500 m2 powierzchni. Świąteczne domki, prócz Targu Węglowego, po raz pierwszy można było spotkać w tunelu pod ul. Okopową, na ulicy Bogusławskiego i Tkackiej, gdzie znajdował się też sklep artystów i rzemieślników, którzy z powodów pandemicznych nie mogli handlować w Zbrojowni.
32 dni programu kulturalnego – 100 wydarzeń
- Cieszymy się, że tegoroczna formuła spodobała się wystawcom i gościom Jarmarku - takie pozytywne sygnały docierają do nas – podsumowuje Andrzej Bojanowski, prezes Międzynarodowych Targów Gdańskich, organizator Jarmarku Bożonarodzeniowego. - Powiększenie przestrzeni Jarmarku o ulice Bogusławskiego i Tkacką okazało się strzałem w dziesiątkę. Podobnie jak termin rozpoczęcia - o co wnioskowali zresztą sami wystawcy. Praktycznie każdego dnia Jarmarku nasi goście, szczególnie najmłodsi, mogli skorzystać z atrakcyjnego programu. W ciągu 32 dni odbyło się blisko 100 świątecznych wydarzeń. Było wiele radości, magicznych momentów i niezapomnianych chwil. Bo Jarmark Bożonarodzeniowy ma wyjątkowy, świąteczny klimat, który wszystkim otwiera serca – dodaje prezes Bojanowski.
Wystawcy w liczbach
-121 świątecznych stoisk w domkach, kramach i karczmach -49 stoisk gastronomicznych z ofertą z 13 kuchni świata-46 stoisk ze świątecznymi prezentami i dekoracjami-26 stoisk z produktami spożywczymi i regionalnymi przysmakami
Hity Jarmarku Bożonarodzeniowego
Najczęściej kupowane świąteczne upominki: to dziadki do orzechów, świece sojowe i zapachowe, miody różne, nalewki, czapki, szale, skarpety, rękawice, pierniki, lizaki świąteczne, stroiki, bombki, ozdoby choinkowe, kubeczki świąteczne.
Ciekawostki
-na dekorację zużyto 350 choinek – dzięki uprzejmości Lasów Państwowych,-jarmark oświetlało 1100 żarówek,-480 m2 to powierzchnia świetlistego dachu na ul. Bogusławskiego,-podczas otwierania okienek Kalendarza Adwentowego rozdano dzieciom 100 kg. cukierków od fundatora - Zakładu Przemysłu Cukierniczego "Bałtyk",-wypito ponad 121 tys. kubeczków grzańca, którego 100 rodzajów alkoholowych i bezalkoholowych sprzedawano na 33 stoiskach,-podczas jarmarku i w sklepie online www.sklep.visitgdansk.com sprzedano w sumie 3000 jarmarkowych kubków ceramicznych wytwarzanych na specjalne zamówienie w małej rodzinnej pracowni ceramiki ozdobnej w Tułowicach.
Źródło: "Pełen nowości, na większej przestrzeni, jeszcze bardziej atrakcyjny i oryginalny". Gdańsk podsumowuje Jarmark Bożonarodzeniowy