- Nawierzchnia, którą położymy na Rybackim i Długim Pobrzeżu będzie w całości nowa, przyjazna i antypoślizgowa. Płyty grubości ok. 10 cm i wymiarach 50 na 100 cm wykonane są z płomieniowanego granitu w dwóch tonacjach szarości - mówi Dariusz Karnaszewski, przedstawiciel Granarii - prywatnego inwestora, który przebuduje nabrzeże wspólnie z miastem.
Granaria wyremontuje najpierw niskie nabrzeże, przy wodzie, co umożliwi żegludze wystartowanie z rejsami już 1 maja tego roku.
- Druga faza prac to nabrzeże wysokie, w ten sposób zapewnimy ciągły ruch pieszy wzdłuż Rybackiego Pobrzeża, tutaj potrwają do końca maja. Kolejne etapy, na Długim Pobrzeżu, realizujemy już w ścisłej współpracy z Miastem. Nasz plan jest taki, by zakończyć wszystko najpóźniej do lipca 2024 roku, spróbujemy do końca czerwca, a ten kolejnym miesiąc przeznaczymy już tylko na oficjalne odbiory – tłumaczy Dariusz Karnaszewski.
Jednym z głównych zadań jest umocnienie Rybackiego Pobrzeża od Bramy Straganiarskiej do Mostu Zielonego.
- Zakres robót obejmuje dokonanie rozbiórek istniejących elementów nabrzeża oraz oczepu i płyty żelbetowej, a także odtworzenie tych elementów wraz z pogrążeniem nowej stalowej ścianki szczelnej - dodaje Katarzyna Jaskuła, wicedyrektor DRMG.
Gdańsk starał się o dofinansowanie inwestycji w ramach Polskiego Ładu. Niestety - modernizacja promenady nad Motławą nie znalazła się na liście projektów, które dostaną wsparcie.
Źródło: Remont Długiego i Rybackiego Pobrzeża w Gdańsku. Inwestycje sfinansuje miasto i prywatny inwestor