Dzięki inwestycji na linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej będą mogły pojawić się bardziej pojemne i szybsze pociągi elektryczne, co zdecydowanie poprawi komfort podróży pasażerów. Powstanie także nowy przystanek PKM Gdańsk Firoga, zlokalizowany pomiędzy Matarnią, a Portem Lotniczym. Skorzystają z niego głównie pracownicy licznych firm branży IT, których siedziby są zlokalizowane w rejonie tzw. „Doliny Krzemowej” – stąd nawiązujący do branży IT symbol przystanku: „6@”.
- Projektowana, prawie 40-kilometrowa sieć trakcyjna (2 tory po ok. 20 km) zostanie podwieszona do około 1500 elementów konstrukcji wsporczych. Przy realizacji projektu zastosowane zostaną technologie, które niwelują negatywny wpływ na istniejącą infrastrukturę kolejową, środowisko, otoczenie oraz okolicznych mieszkańców – wyjaśnia Grzegorz Mocarski, prezes PKM SA.
Za wszystkie prace związane z elektryfikacją linii PKM odpowiada firma TORPOL SA, która wygrała ogłoszony przez PKM SA przetarg na realizację tej inwestycji, a wcześniej zrealizowała m.in. projekt i budowę multimedialnego dworca Łódź Fabryczna, a także nowoczesne trasy tramwajowe na terenie Poznania, Gdańska, Olsztyna oraz Bergen i Oslo w Norwegii. Koszt elektryfikacji linii PKM wraz z budową dodatkowego przystanku Gdańsk Firoga to 48,85 mln zł.
- Obecna inwestycja jest zwieńczeniem całości I etapu projektu PKM, który od początku zakładał elektryfikację linii, jednak ze względu na brak trakcji na linii kolejowej 201 z Gdyni do Kościerzyny plany elektryfikacji spółka musiała odłożyć w czasie, do momentu kiedy nasi partnerzy z PKP PLK przygotują projekt swojej linii 201. I to właśnie teraz się dzieje - mówi Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego.
Źródło: Ruszyła elektryfikacja linii PKM. Na trasie pojawią się szybsze i bardziej pojemne pociągi elektryczne!