Przez lata była to jedna z najbardziej wyeksploatowanych tras w całym mieście. Michał Pyclik z Zarządu Dróg Miasta Krakowa informuje, że modernizacja to tak naprawdę kompleksowa odbudowa, bez której nie udałoby się zrealizować kolejnych, równie pilnych prac.
Wykonujemy tam zupełnie nowe torowisko, dlatego remont trwa trzy miesiące i kosztuje blisko 8 mln. zł, bo na ponadpółtorakilometrowym odcinku między Kombinatem, a Kopcem Wandy wymieniamy wszystko, będą nowe tory, nowa trakcja, a to wszystko po to, by to torowisko mogło przejąć zwiększony ruch, gdy rozpoczniemy prace na ul. Ptaszyckiego, a w przyszłym roku na al. Solidarności. Te prace są niezbędne, by możliwy był ruch na odcinku od ul. Igołomskiej do centrum - zapowiada.
Obecnie trwają rozbiórki, stałe torowisko zostało zdjęte, trwają korygowanie i przygotowana do ułożenia nowych szyn.
Zdaniem Jacka Mosakowskiego z Platformy Komunikacyjnej Krakowa, modernizacja wspomnianych trzech tras znacząco zwiększy komfort podróżowania po Nowej Hucie.
To bardzo potrzebna inwestycja, to torowisko już dawno osiągnęło fatalny stan. Woła o remont od kilku lat. Tramwaje jadą tam z prędkością 10 km/h, bo większa byłaby niebezpieczna. Ujastek Mogilski, Ptaszyckiego i al. Solidarności zamykają pilne potrzeby remontów w Nowej Hucie. Nowe tory pozwolą na skierowanie do tej części dzielnicy nowoczesnych, niskopodłogowych tramwajów. Zostaje jedynie torowisko do Walcowni, którego przyszłość jest niepewna - wyjaśnia.
Michał Pyclik wyjaśnia, że zamknięte od 2018 roku torowisko do Walcowni nie jest priorytetem.
Ono nie jest najpilniejszym torowiskiem. To kwestia hierarchii potrzeb i efektywnego wydawania środków z podatków - stwierdza.
Jacek Mosakowski zapewnia, że torowisko ma swój potencjał.
Owszem nie było ono szczególnie popularne, aczkolwiek miało swoich pasażerów. Jednak pomimo to ma swój potencjał, bo niedaleko położona jest linia kolejowa, przy której można zrealizować punkt przesiadkowy, miasto ma takie plany, więc kto wie, może także zyska nowe życie - mówi.
Miasto rozpisało przetarg na koncepcję węzła przesiadkowego pomiędzy linią kolejową, a pętlą w Walcowni. W ramach inwestycji miałby powstać parking park&ride, a także tunel lub estakada pozwalająca na bezpieczne przekraczanie torów. W rozstrzygniętym kilka dni temu przetargu wpłynęły cztery oferty. Jeżeli nie będzie odwołań, to koncepcja powstanie w ciągu 50 tygodni od zawarcia umowy.
Źródło: Trwa modernizacja torów na ul. Ujastek Mogilski. To przygrywka do kolejnych remontów