Sieć trakcyjną PKP PLK wywiesiło na na przygotowanych wcześniej konstrukcjach, w tym m.in. 1300 stalowych słupach. Montowane są także tablice informacyjne wymagane na zelektryfikowanej linii, jak również zabezpieczenia przeciwpożarowe na wiaduktach drogowych. By nie utrudniać jednak ruchu pociągów prace prowadzone są przede wszystkim nocą.
Zasilanie na trasie zapewnić mają także tzw. podstacje trakcyjne. Tych w regionie ma powstać w sumie 5, ostatnie dwie w Rzeszowie i Widełce są już w budowie. Na pociągi czekają już podstacje w Nowej Dębie, Chmielowie i Cmolasie.
Elektryfikacja jednotorowa trasy Ocice – Rzeszów zapewni dogodniejsze połączenia między Rzeszowem a Warszawą przez Sandomierz, Skarżysko-Kamienną i Radom oraz przez Tarnobrzeg, Stalową Wolę i Lublin. Krótsze podróże będą m.in. dzięki wyeliminowaniu zmian lokomotyw spalinowych na elektryczne. Przewoźnicy będą mogli korzystać z nowoczesnych bardziej ekologicznych pojazdów elektrycznych. Będzie lepsza oferta podróży Podmiejską Koleją Aglomeracyjną- informuje Dorota Szalacha z Zespołu Prasowego PKP PLK.
Zakończenie prac zaplanowane jest w połowie 2021 r. Tym samym,, po uzyskaniu certyfikatów i zezwoleń, od nowego rozkładu jazdy, który będzie wprowadzony na przełomie 2021 i 2022 roku podróżni będą mogli jeździć już elektrycznymi pociągami.
qz-DQCq-TAEZ-HZSh