Sportano.pl

Efekty biegania – czego można oczekiwać?

2024-07-15 14:11 Materiał sponsorowany

Bieganie to jeden z najpopularniejszych rodzajów aktywności fizycznej. I nic dziwnego! Regularne treningi wpływają pozytywnie nie tylko na uzyskanie wymarzonej sylwetki, ale również funkcjonowanie całego organizmu. Jakie korzyści odniesiemy z biegania?

Sportano.pl

i

Autor: Materiały prasowe

Wzrost siły mentalnej i obniżenie poziomu stresu

Jeśli tylko nie ma ku temu przeciwwskazań zdrowotnych, bieganie warto włączyć do swoich codziennych treningów. Choć ten rodzaj aktywności wymaga konsekwencji i wytrwałości, odniesione korzyści zachęcają wiele osób do wyjścia ze strefy komfortu i wskoczenia w buty do biegania.

Warto podkreślić, że bieganie, podobnie jak inne rodzaje aktywności, wpływa na funkcjonowanie całego organizmu, w tym psychiki. Siedzący tryb życia, nieregularne jedzenie, stres czy niewystarczająca ilość snu mogą stanowić duże obciążenie nie tylko dla ciała, ale i umysłu.

Bieganie pozwala przywrócić tak pożądaną w przyrodzie równowagę. Dzięki hormonom wytwarzanym w trakcie i po wysiłku ten rodzaj aktywności może w istotny sposób poprawić nasze samopoczucie, a nawet zmniejszyć ryzyko wystąpienia depresji.

Dzięki wysiłkowi stajemy się bardziej odporni na stres, jesteśmy również w stanie lepiej funkcjonować pod presją i radzić sobie z przytłaczającymi sytuacjami. To również doskonała okazja, by popracować nad sobą. W końcu oderwanie się od codziennych obowiązków i wybranie się na trening nie zawsze jest łatwe. Konsekwentność, samodyscyplina i wytrwałość to cechy, które pomogą jeszcze szybciej zauważyć efekty biegania.

Sposób na utrzymanie wymarzonej sylwetki

Ten rodzaj aktywności jest popularny na świecie z wielu względów. Jednym z nich jest możliwość spalenia w ciągu treningu wielu kalorii. W zależności od płci, wagi, tempa biegu oraz indywidualnych uwarunkowań w ciągu godziny biegu można spalić nawet do 1000 kalorii. W połączeniu ze zbilansowaną dietą i zdrowym stylem życia bieganie w istotny sposób może przyczynić się do zrzucenia wagi czy uzyskania wymarzonej sylwetki.

Dzięki temu, że bieganie nie wymaga specjalistycznego sprzętu i możemy biegać praktycznie wszędzie, to uniwersalny rodzaj aktywności fizycznej niemal dla każdej grupy wiekowej. Warto jednak zadbać o wygodne buty do biegania, zwłaszcza jeśli trenujemy w mieście i biegamy po chodnikach czy asfalcie. Sprawdzi się np. ten model: https://sportano.pl/p/263351/buty-do-biegania-hoka-rocket-x-2-black-multi

Sportano.pl

i

Autor: Materiały prasowe

Jeden trening, wiele korzyści

Wiele z pozytywnych efektów biegania nie jesteśmy jednak w stanie zobaczyć na pierwszy rzut oka. Potwierdzą to jednak wyniki badań, ponieważ ten rodzaj aktywności wpływa na wiele układów w naszym organizmie.

Zyskuje na tym zwłaszcza układ krążenia, który jest wzmocniony dzięki wyższemu nasyceniu krwi tlenem. Zmniejsza się przy tym ryzyko choroby wieńcowej, nadciśnienia czy miażdżycy.

Regularne bieganie pozwala również zmniejszyć szansę wystąpienia chorób cywilizacyjnych, m.in. cukrzycy, otyłości czy nowotworów. Liczy się przy tym regularność i częstotliwość treningów. Warto pamiętać, że nawet szybki marsz lub powolny bieg, tzw. slow jogging dadzą nam wiele korzyści zdrowotnych.

Bieganie pozwala również na wzmocnienie układu kostnego poprzez zwiększenie gęstości mineralnej. Maleje również prawdopodobieństwo urazów czy kontuzji.

Dzięki bieganiu na świeżym powietrzu w zróżnicowanych warunkach atmosferycznych możemy również liczyć na wzrost odporności organizmu i mniejszą podatność na choroby i infekcje.

Pozytywny wpływ na wiele aspektów życia

Poza pozytywnym wpływem na ciało i psychikę, bieganie ma również wpływ na umysł. Jeśli zależy nam na wzroście koncentracji, kreatywności, zdolności rozwiązywania problemów i szybkiego myślenia bieganie może okazać się wspaniałym środkiem do osiągnięcia tego celu.

Dzieje się tak nie tylko za sprawą wytwarzanych podczas aktywności endorfin. Również obniżenie poziomu kortyzolu i lepsze dotlenienie mózgu mogą poprawić nasze codzienne funkcjonowanie.

Bieganie, dzięki rozległym korzyściom, może pozytywnie wpływać na wiele aspektów naszego życia, w tym relacje z bliskimi, pracę czy poczucie pewności siebie i możliwości. Powodów, by zacząć biegać jest więc naprawdę sporo!