Facebook chce zmienić nazwę - takie rewelacje na temat giganta mediów społecznościowych przekazał serwis The Verge, powołując się na źródło bezpośrednio związane ze sprawą. Co więcej, oficjalne ogłoszenie rebrandingu może nastąpić jeszcze w październiku 2021! Firma Marka Zuckerberga nie potwierdziła tych doniesień, jednak artykuł The Verge wskazuje na ostatnie działania rozwojowe Facebooka i przekonuje, że nowa nazwa będzie ich naturalną konsekwencją. Serwis przytacza też przykład innego wielkiego przedsiębiorstwa, które wykonało taki krok. Jakie powody do zmiany nazwy ma Facebook i kiedy może nastąpić jej oficjalne ogłoszenie? Tego dowiecie się w dalszej części artykułu.
Facebook nie chce się kojarzyć tylko z mediami społecznościowymi
Można by pomyśleć, że powodem zmiany nazwy będą nękające Facebooka od dłuższego czasu kryzysy wizerunkowe. Informacje ujawnione przez Frances Haugen, czy wielka awaria serwisu podkopały reputację firmy. The Verge podaje jednak inne przyczyny.
Polecany artykuł:
Serwis pisze o działaniach firmy mających na celu stworzenie tzw. metaverse - wirtualnych przestrzeni umożliwiających nowe sposoby interakcji w sieci, które wychodzą poza klasycznie rozumiane media społecznościowe (więcej na ten temat pisaliśmy tutaj). Metaverse nie jest pojedynczym produktem, lecz zestawem usług, które mogą funkcjonować niezależnie od Facebooka. To właśnie chęć tworzenia metaverse ma być głównym powodem do zmiany nazwy firmy, która nie będzie chciała kojarzyć się wyłącznie z mediami społecznościowymi. Można więc przypuszczać, że sam serwis pozostanie przy nazwie Facebook. Rebranding dotyczyć zaś będzie całej korporacji. The Verge podaje przykład Google'a, który przed kilkoma laty dokonał rebrandingu holdingu zarządzającego produktami firmy - od 2015 nosi on nazwę Alphabet.
Nowa nazwa jeszcze w październiku?
Z informacji The Verge wynika, że ogłoszenie nowej nazwy mogłoby nastąpić już 28 października, podczas konferencji The Connect. Niewykluczone jednak, że jeśli Facebook faktycznie szykuje zmianę, nowa nazwa korporacji wypłynie wcześniej.
Źródło: FACEBOOK CHCE ZMIENIĆ NAZWĘ - serwis może ją zapowiedzieć jeszcze w październiku