Czas trwania matury z matematyki zastanawia wiele osób. Ile czasu jest na rozwiązanie zadań? Nie da się ukryć, że matematyka to jeden z najbardziej stresujących przedmiotów na egzaminach dojrzałości. Abiturienci stresują się, czy uda im się rozwiązać zadania, tak aby uzyskać wymagane 30% punktów do zdania matury. W tym roku maturalny maraton wystartował w poniedziałek 5 maja, rozpoczynając obowiązkowym językiem polskim na poziomie podstawowym. Maturzyści ocenili arkusze na jedne z łatwiejszych, a niektórzy pokusili się nawet o opinię, że matura 2025 z polskiego była najprostszą maturą w historii. Drugiego dnia, dokładnie we wtorek 7 maja na wszystkich zdających czeka królowa nauk. Czy egzamin również będzie lekki, a wszystkie obawy maturzystów znikną wraz z otworzeniem arkuszy? Tego dowiemy się lada moment, jednak teraz zdradzamy Wam, ile czasu jest na napisanie matury z matematyki w 2025 roku.
ZOBACZ TAKŻE: Matura 2025 język polski. Mamy arkusz CKE! DO POBRANIA
Matura 2025 matematyka - CZAS TRWANIA
Ile czasu trwa matura z matematyki na poziomie podstawowym? W arkuszu maturalnym z matematyki znajdują się zadania sprawdzające zarówno zrozumienie kluczowych pojęć, jak i umiejętność ich praktycznego zastosowania. Egzamin obejmuje także pytania problemowe, wymagające logicznego myślenia i analizy. Matura z matematyki na poziomie podstawowym trwa 180 minut i co ciekawe, internauci poszukują w sieci informacji na temat tego, ile to jest 180 minut. Odpowiedź jest prosta. 180 minut to oczywiście 3 pełne godziny zegarowe. Właśnie tyle czasu mają maturzyści na rozwiązanie podstawowego arkusza z matematyki.
ZOBACZ TAKŻE: Matura 2025 język polski. Są odpowiedzi do arkusza CKE! Sprawdź swoje odpowiedzi
Matura 2025 wydłużony czas pisania
Egzamin maturalny z matematyki może być wydłużony dla uczniów, którzy mają do tego prawo na podstawie opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej lub orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. Dotyczy to m.in.:
- uczniów z dysleksją, dyskalkulią lub innymi trudnościami w uczeniu się,
- uczniów z niepełnosprawnościami (np. słuchu, wzroku, ruchu),
- uczniów ze spektrum autyzmu (w tym zespołem Aspergera),
- uczniów z chorobami przewlekłymi, które wpływają na tempo pracy.
Wydłużony czas ustalany jest indywidualnie, najczęściej o 30 minut więcej na poziomie podstawowym, jak i na poziomie rozszerzonym, ale ostateczną decyzję podejmuje dyrektor szkoły zgodnie z wytycznymi CKE.
Polecany artykuł: